Mercedes подготвя много нови технологии за следващото поколение на CLA. Това ще е окаже важен модел за компанията, като ще е първият, следващ обновената стратегия за паралелно развиване както на ДВГ, така и на електрическа архитектура.
Наскоро производителят обяви, че ще разработва и двете платформи колкото време е нужно, за да гарантира, че клиентите ще разполагат с желания избор задвижвания и еднакво изживяване. Новият CLA се очаква в близките месеци, като ще се предлага в избор – EV или хибрид с изцяло нов бензинов ДВГ, който ще предложи същата икономия като дизел, съобщава Autocar.
Бензиновият двигател е 1,5-литров, като е разработен да бъде възможно най-компактен. Той е с кодово име М252 и задачата за инженерите е била да го направи малък, за да не взима много повече място от предния електромотор за EV версията на CLA.
За целта той е „пакетиран“ доста хитро. Изпускателният колектор е вътре в самата глава. А трансмисията, електромотора и инвертора са обединени в един компактен обект. В резултат, моторът е по-малък от настоящия 4-цилиндров двигател на компанията във всяко отношение и е със 17% по-лек.
Обмислян е бил и 3-цилиндров модел, но е предпочетен 4-цилиндров блок за по-голямата „гладкост“ на работата на четния брой цилиндри. Добавени са и множество изолации, така че шумът и вибрацията да са сведени до минимум – част от целта изживяването между EV и ДВГ да е почти неразличимо.
Двигателят ще има три версии – 134 к.с., 161 к.с. и 188 к.с. Компанията предвижда по-натам да предлага агрегата и в още варианти с различна мощ, но главният инженер Карстен Кребс не влиза в подробности.
Кребс допълва, че в момента тече процедурата по хомологация на двигателя. Той не може да даде конкретни стойности за консумацията на гориво, но казва, че в комбинация с хибридната система, ще предлага икономия като дизел.
Новият CLA ще може да се движи само на ток и в хибридната си версия. Това ще е възможно за къси дистанции, като батерията е 1,3kWh, 48V и под предната пасажерска седалка. Електромоторът развива 27 к.с. и позволява движение със скорост до 100 км/ч. За по-висока скорост ще помага бензиновият двигател. Електромоторът ще стартира и двигателя, така че няма традиционен стартер и функцията стоп-старт е „почти неусетна за шофьора“.
Електрическата версия на CLA също ще има множество новости. Тя ще предложи новата архитектура MMA, която ще предложи много по-голяма икономичност спрямо досегашните. Mercedes казва, че ефикасността – каква мощност отива от батерията до колелата – е 93%.
Новата архитектура използва 800V хардуер, като поддържа зареждане до 320kW. Това означава, че батерията ще се зареди от 10% до 80% за 10 минути. Самата тя ще се предлага в две версии – 58kWh и 85kWh. Втората ще е с нови аноди от силициев оксид, което ще подобри плътността с 20%.
Базовата EV версия на CLA ще има нов електромотор с 268 к.с. Той е част от нов контролен модул – EDU 2.0, в който има двустепенна трансмисия и може да рекупрерира до 200kW енергия при намаляване на скоростта.
Топ версията 4Matic добавя втори електромотор отпред. Той е със 107 к.с., като ще работи само при необходимост, а през останалото време ще се разкача автоматично от задвижването, за да намалява триенето и да увеличава пробега.